مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 مهر 1398 ساعت 06:372019-10-18سياسي

همتی: پروژه برقی کردن قطار تهران ـ مشهد نیازمند پیگیری است


اگر قوای مجریه و مقننه به برقی کردن راه آهن تهران- مشهد با تردد روزانه 100 رام قطار اولویت بدهند ضمن به دست آوردن علوم پیشرفته و بین بخشی می توانیم تکنولوژی آن را بومی کرده و به دیگر مسیرها تسری دهیم.

- احمد همتی نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: مسیر تهران - مشهد پرترددترین مسیر ریلی کشور است به طوری که روزانه بیش از 80 رام قطار مسافری و حدود 20 رام قطار باری از این مسیر عبور می کند لذا مسیری مهم و استراتژیک برای ایران به حساب می آید.

وی افزود: پیش از تحریم های جدید قراردادی با چینی ها برای برقی کردن قطارهای این مسیر منعقد کرده بودیم که اگر این موضوع به طور کامل محقق می شد شاهد پیشرفت مناسبی در رفع مشکلات تردد ریلی در این مسیر بودیم.

نماینده سمنان در مجلس تصریح کرد: با برقی کردن قطارهای مسیر تهران - مشهد سرعت قطارها بالغ بر 250 کیلومتر بر ساعت می رسید اما متأسفانه با آغاز تحریم های جدید، شرکت چینی که با جمهوری اسلامی برای برقی کردن قطارهای تهران - مشهد قرارداد داشت پروژه را رها کرده و از ایران رفت.

همتی خاطرنشان کرد: روابط آن شرکت چینی با آمریکا و یا هراس آنها از فشار و تحریم های واشنگتن باعث شد تا آنها زیر قرارداد خود با ایران بزنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همتی: پروژه برقی کردن قطار تهران ـ مشهد نیازمند پیگیری است

همتی: پروژه برقی کردن قطار تهران ـ مشهد نیازمند پیگیری است