مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 مهر 1398 ساعت 08:412019-10-17پزشكي

انجام عمل جراحی پیشرفته توسط پزشک کهگیلویه و بویراحمدی


برای نخستین بار یکی از پیشرفته ترین عمل های جراحی در ایران توسط پزشک کهگیلویه و بویراحمدی انجام شد.

- مرکز کهگیلویه وبویراحمد، رییس مرکز کاشت حلزون استان فارس و از پزشکان این استان گفت: برای نخستین بار در ایران، پیشرفته ترین جراحی کاشت سمعک استخوانی در شیراز با نام بون بریج در بیمارستان پیوند اعضاء ابوعلی سینای شیراز با موفقیت انجام شد.

دکتر هاشمی سن این بیمار را 40 ساله اعلام کرد و افزود: این بیمار که از سال ها پیش به دلیل عفونت و پارگی پرده دو طرف گوش تحت درمان های متعدد قرار گرفته بود، به علت بهبود نیافتن و نداشتن رضایت از سمعک های معمولی، پس از بررسی های دقیق ادیولوژیک و رادیولوژیک، برای این عمل انتخاب شد.

وی این جراحی چهار ساعته را نتیجه کار تیمی عنوان کرد و ادامه داد: این عمل با حضور متخصصانی از کشور اتریش به عنوان ناظر در شیراز با موفقیت انجام شد.

دکتر بصیر هاشمی اضافه کرد: افراد نیمه شنوا که در گذشته اعمال جراحی ناموفق برای بازسازی زنجیره استخوانی گوش میانی و افزایش شنوایی انجام داده اند، می توانند با استفاده از روش جراحی سمعک های قابل کاشت از جمله بون بریج شنوایی خود را به دست بیاورند.

وی با بیان اینکه در روش جراحی بون بریج یک ایمپلنت شامل گیرنده و مبدل در زیر پوست و در پشت گوش و در جمجمه کاشته می شود و یک پرداز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام عمل جراحی پیشرفته توسط پزشک کهگیلویه و بویراحمدی

انجام عمل جراحی پیشرفته توسط پزشک کهگیلویه و بویراحمدی