مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 مهر 1398 ساعت 06:172019-10-17اقتصادي

پیشی گرفتن عرضه ارز بر تقاضای آن در سامانه نیما


اتخاذ سیاست های درست صادراتی و ارزی می تواند روند ثبات بازار ارز را مستمرا بهبود ببخشد.

- ، رییس کل بانک مرکزی در یادداشتی نوشت: وضعیت سامانه نیما و پیشی گرفتن عرضه ارز بر تقاضای آن که نقش مهمی در ثبات این روز های بازار ارز دارد نشانه خوبی است که اتخاذ سیاست های درست صادراتی و ارزی می تواند این روند را مستمرا بهبود ببخشد.

آقای عبدالناصر همتی افزود: کاهش اتکا به درامد های نفتی، متنوع سازی درامد های ارزی، تعیین نقشه راه برای صادرات کشور و از همه مهمتر ثبات در سیاست ها از اهم موضوعات سیاست گذاری در کشور است.

رییس کل بانک مرکزی گفت: در این راستا دو موضوع مهم در جلسه روز قبل هیات دولت مطرح شد: 1-توجه بیشتر به مسئله اصلاح و ارتقا فضای کسب و کار2-ثبات در مقررات صادراتی و اجتناب از صدور بخشنامه های موردی در مقاطع مختلف سال برای منع صادرات با هدف تنظیم بازار رییس شورای پول و اعتبار همچنین افزود: نقشه راه برای رونق صادرات، تعیین کشور های هدف صادراتی، مشخص کردن سهم هرکدام از کالا های صادراتی در سبد صادراتی و تعیین یک برنامه هدفمند حداقل 5 ساله برای کشورمان اقدامی ضروری است.

وی گفت: در این راستا و در کنار گسترش تعامل با کشور های مختلف، باید بطور جدی تلاش شود محدودیت های تحریم های خصمانه را که آثار منفی زیادی بر اقتصاد کشور و وضعیت اقتصادی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشی گرفتن عرضه ارز بر تقاضای آن در سامانه نیما

پیشی گرفتن عرضه ارز بر تقاضای آن در سامانه نیما