مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 مهر 1398 ساعت 15:012019-10-16اقتصادي

کاهش وابستگی کشور به نفت با صادرات کالای حلال


مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد معیارهای مصرف انرژی و محیط زیست گفت: اگر بتوانیم بخشی از صادرات کالای حلال را بر عهده بگیریم، نیاز کشور به فروش نفت تا حد زیادی کاهش می یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پریچهر قزلباش، امروز 24 مهرماه، در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: با همکاری و تلاش جوانان با استعداد کشور توانستیم در زمینه نانو رتبه سوم را از منظر تدوین استانداردها و رتبه چهارم را از نظر فناوری های آن داشته باشیم.

وی افزود: در سازمان ملی استاندارد به موضوع حلال بودن کالا ورود پیدا کردیم که برای مردم ما بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد معیارهای مصرف انرژی و محیط زیست سازمان ملی استاندارد تصریح کرد: اگر بتوانیم بخشی از صادرات کالای حلال را بر عهده بگیریم نیاز ما به فروش نفت تا حد زیادی کاهش می یابد.

قزلباش اظهار کرد: اگر بتوانیم پنج درصد از گردش مالی صادرات جهان در این موضوع را برعهده بگیریم 125 میلیارد دلار درآمدزایی برای ما خواهد داشت که چهار برابر درآمد فعلی ما از فروش و صادرات نفت خام است.

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد معیارهای مصرف انرژی و محیط زیست سازمان ملی استاندارد بیان کرد: در موضوع انرژی و محیط زیست نیز 90 استاندارد اجباری را به عهده داریم و صنایع انرژی بر را شناسایی می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش وابستگی کشور به نفت با صادرات کالای حلال

کاهش وابستگی کشور به نفت با صادرات کالای حلال