مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 مهر 1398 ساعت 14:052019-10-16اقتصادي

اشتغال بیش از 3000 نفر در فصل برداشت محصول سیب در خلخال


مسوول امور باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان خلخال گفت: در فصل برداشت محصول سیب در باغات خلخال سه هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، صبراله گرامی بعد از ظهر امروز در بازدید از برداشت محصول سیب در باغات روستاهای اسکستان و خوجین خلخال اظهار کرد: امسال در فصل  برداشت محصول سیب در باغات خلخال 3 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار شده اند.

وی افزود: شهرستان خلخال یک هزار و 730 هکتار باغ سیب دارد و سالانه بیش از 18 هزار تن سیب از باغات خلخال در بیش از 120 روستا برداشت می شود.

مسوول امور باغبانی جهاد کشاورزی خلخال تشریح کرد: امسال به علت بارندگی زیاد و کاهش دما در فصل گل دهی و کاهش فعالیت زنبورهای عسل و کاهش عمل گرده افشانی توسط  آن ها در سطح شهرستان خلخال 30 درصد کاهش محصول داشتیم.

  عزیز عزیز پور باغدار نمونه شهرستان خلخال نیز اظهار کرد: امسال علی رغم سرمازدگی در فصل گل و شکوفه با به کارگیری توصیه های فنی کارشناسان جهاد در خصوص تغذیه و نحوه مراقبت از باغ، موفق به برداشت محصول خوب و مرغوب هستیم.

باغداران خوجینی نیز خوش طعمی و خوش رنگی این تحفه های سرخ و سفید را در آبیاری با آب چشمه وآب هوای کوهستانی و مطبوع خلخال عنوان نمودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشتغال بیش از 3000 نفر در فصل برداشت محصول سیب در خلخال

اشتغال بیش از 3000 نفر در فصل برداشت محصول سیب در خلخال