مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 مهر 1398 ساعت 11:442019-10-16اقتصادي

تولید 10 هزار عنوان کتاب صوتی برای نابینایان


مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان گفت: به مناسبت روز جهانی عصای سفید 10 هزار عنوان کتاب صوتی به منابع بخش نابینایان کتابخانه عمومی مرکزی همدان افزوده شد تا در اختیار روشندلان قرار گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عاطفه زارعی چهارشنبه 24 مهرماه در نشست روشندلان دوستدار کتاب به مناسب روز جهانی عصای سفید در بخش نابینایان کتابخانه مرکزی همدان، با بیان اینکه بیش از 4000 نفر در سراسر استان نابینا هستند که بخش نابینایان کتابخانه مرکزی همدان با داشتن 325 عنوان کتاب با خط بریل 194 نفر عضو هستند، افزود: در حال حاضر 14 هزار و 800 منبع اطلاعاتی صوتی در بخش نابینایان وجود دارد و 10 هزار کتاب صوتی نیز امروز به مجموعه اضافه می شود تا نابینایان از آن بهره لازم را ببرند و به دنبال آن هستیم تا این منابع اطلاعاتی را به شیوه های مختلف افزایش دهیم.

وی از نابینایان درخواست کرد حضور خود را در عرصه کتابخوانی بیشتر کنند و خواسته هایشان را افزایش دهند تا امکانات بیشتری برای آنان در نظر گرفته شود و افزود: امیدواریم مشارکت نابینایان در عرصه کتابخوانی بیشتر شود به طوریکه بیش از 50 درصد نابینایان از کتابهای صوتی استفاده کنند.

زارعی عصای سفید را نمادی برای شناخت نابینایان دانست و بیان کرد: فردی که خط بریل را اختراع کرد، در سانحه ای بینایی خود را از دست داد اما ناا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 10 هزار عنوان کتاب صوتی برای نابینایان

تولید 10 هزار عنوان کتاب صوتی برای نابینایان