مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 مهر 1398 ساعت 11:402019-10-16سياسي

لزوم حمایت از تولید نرم افزارهای تبدیل متن محاوره ای به رسمی


رییس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری از اساتید و محققان حوزه زبان شناسی رایانشی خواست تا در راه بومی سازی تمام نرم افزارها در راستای تسهیل به کارگیری زبان و خط فارسی تلاش کنند.

- در همایش ملی "پژوهش های کاربردی در زبان شناسی رایانشی" تاکید شد لزوم حمایت از تولید نرم افزارهای تبدیل متن محاوره ای به رسمی رییس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری از اساتید و محققان حوزه زبان شناسی رایانشی خواست تا در راه بومی سازی تمام نرم افزارها در راستای تسهیل به کارگیری زبان و خط فارسی تلاش کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمدجواد دهقانی در آیین افتتاح همایش ملی پژوهش های کاربردی در زبان شناسی رایانشی ضمن بررسی جایگاه زبان فارسی به عنوان زبان علم در سطح ملی و بین المللی، رشد تولیدات علمی به زبان فارسی در 40 سال اخیر در دنیا را تشریح و بر وجود پتانسیل بالا برای حضور فارسی زبانان در تمام حوزه های موضوعی تاکید کرد.

دهقانی با اشاره به اهمیت توجه و حمایت از فعالیتهای علمی در حوزه زبانشناسی رایانشی، انجام پژوهش های کاربردی و زیربنایی در حوزه های پردازش زبان و خط فارسی از جمله پردازش زبان طبیعی، پردازش متن، سرقت ادبی، پیکره های زبانی، ویرایشگرها و تولید منابع را ضروری دانست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم حمایت از تولید نرم افزارهای تبدیل متن محاوره ای به رسمی

لزوم حمایت از تولید نرم افزارهای تبدیل متن محاوره ای به رسمی