مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 مهر 1398 ساعت 06:092019-10-16اجتماعي

خطر انقراض حیات 10 گونه پرنده در آذربایجان غربی را تهدید می کند


رییس اداره حیات وحش حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر 10 گونه از پرنده های نادر استان در خطر انقراض قرار دارند.

- امید یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هم اکنون چهار گونه اردک سفید، عروس غاز، کرکس مصری و بالابان از گونه های در معرض خطر انقراض استان هستند افزود: شش گونه غاز پیشانی سفید، عقاب کوچک، عقاب تالابی، عقاب شاهی، دلیچه کوچک، اردک مرمری و میش مرغ نیز از گونه های آسیب پذیر استان به شمار می روند.

وی با بیان اینکه همچنین نزدیک 40 گونه حیات وحش استان در معرض آسیب یا خطر انقراض قرار دارند افزود: افزایش تعداد نیروهای محیط بان، افزایش اقدامات حفاظتی مناطق از قبیل تجهیز به دوربین های مدار بسته انلباین، افزایش تجهیزات از قبیل بی سیم و خودرو به عنوان اقدامات پیشگیرانه جهت حفظ نسل گونه های حیات وحش ضروری بوده که توسط این اداره کل صورت می گیرد.

یوسفی با اشاره به اینکه هم اکنون290 گونه پرنده در استان شناسایی شده که فقط 30 درصد آنان مقیم و بقیه مهاجر هستند عنوان کرد: وجود تالاب های متعدد در آذربایجان غربی و تنوع زیستی موجود در این تالابها و اطراف آنها سبب شده این مظاهر زیبای خدادادی، در بسیاری از ایام سال، پذیرای انواع پرندگان باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر انقراض حیات 10 گونه پرنده در آذربایجان غربی را تهدید می کند

خطر انقراض حیات 10 گونه پرنده در آذربایجان غربی را تهدید می کند