مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 مهر 1398 ساعت 01:402019-10-15اقتصادي

قانون تابعیت فرزندان نیازمند یک آیین نامه اجرایی منضبط است


اجرای قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی، نیازمند وضع و تدوین یک آیین نامه اجرایی منضبط است.

- یک وکیل دادگستری گفت: اجرای قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی، نیازمند وضع و تدوین یک آیین نامه اجرایی منضبط است.

امیر ساعد وکیل در گفت وگو با ایسنا، ضمن پیشنهاد تدوین یک آیین نامه اجرایی برای قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی خاطر نشان کرد که مواردی مانند سابقه اقامت پدر یا مادر در ایران و هم چنین سابقه مثبت آنها در تحصیل و فعالیت های اقتصادی و اجتماعی که در ایران انجام داده اند سنجیده شود تا به نوعی مشخص شود که این افراد علقه و پیوند و ارتباط تنگاتنگی با این سرزمین دارند و به شکل صوری و کاغذی ازدواج نکرده اند.

این وکیل دادگستری با بیان اینکه اجرای قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی، نیازمند وضع و تدوین یک آیین نامه اجرایی منضبط است گفت: این آیین نامه باید از یک طرف زمینه احقاق حقوق اساسی به طور عادلانه برای فرزندان خانوارهایی که از پدر خارجی و مادر ایرانی تشکیل شده است را فراهم کند و از طرف دیگر با اعمال شروطی از جمله شرط اقامت چندین ساله و سا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قانون تابعیت فرزندان نیازمند یک آیین نامه اجرایی منضبط است

قانون تابعیت فرزندان نیازمند یک آیین نامه اجرایی منضبط است