مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 مهر 1398 ساعت 01:062019-10-15سياسي

اربعین جلوه نفوذ معنوی تشیع در جهان


امروزه راهپیمایی بزرگ اربعین را می توان جلوه نفوذ معنوی ایران و در ورای آن تشیع در منطقه و جهان به شمار آورد.

- بررسی پیروزی انقلاب اسلامی و گذشت چهار دهه از استقرار شکوهمند نظام جمهوری اسلامی ایران روایت از مؤلفه هایی است که اثرات بسیار زیادی بر استمرار و صدور آرمان های آن در جوامع بشری و در میان ملل آزادی خواه جهان داشته است.

تکیه بر شعائری همچون استقلال، عدالت، اخلاق ازجمله مؤلفه تأثیرگذار و تمایز بخش این انقلاب نسبت به دیگر انقلاب های جهان به شمار می آید.

امری که در کنار پیگیری مشی استکبارستیزی و حمایت از مستضعفین، علی رغم کارشکنی و سنگ اندازی دشمنان باعث شد که هویت سازی و الگوپذیری از این نوع مؤلفه و سیر عملی در ابعاد مختلف آن مورد توجه ملت های بیدار منطقه و جهان قرار گیرد.

به صراحت می توان گفت که الگوی گسست از وجوه مختلف سلطه داخلی و خارجی محور بسیاری از کنش هایی است که ملهم از آرمان و سیره نظام جمهوری اسلامی در نقاط مختلف جهان در نیم قرن اخیر ظهور و بروز یافته است؛ امری که به طور مشخص در عنفوان پیروزی انقلاب در قالب جنبش جهاد اسلامی متبلور گردید و به موجب آن بسیاری از ظرفیت های مردمی این جنبش و روحیه آنان را در برابر سلطه و غارت گری رژِیم صهیونیستی احیا ساخت که همچنان با گذشت زمان در قالب موج های مختلف انتفاضه مردم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اربعین جلوه نفوذ معنوی تشیع در جهان

اربعین جلوه نفوذ معنوی تشیع در جهان