مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 مهر 1398 ساعت 17:212019-10-15اقتصادي

گسترش همکاری های اقتصادی تهران - عشق آباد


ایران و ترکمنستان، یادداشت تفاهم همکاری در زمینه های سوآپ گاز، برق و انرژی، مصالح ساختمانی و آهن آلات، ترانزیت ریلی، جاده ای کالا و توسعه خطوط پروازی امضا کردند - در این نشست، امیرحسین زمانی نیا معاون بازرگانی و امور بین الملل وزارت نفت از آمادگی این وزارتخانه برای سوآپ گاز ترکمنستان به کشور هایی که بطور سنتی خریدار گاز ایران نیستند به ویژه در غرب خزر خبر داد.

وی افزود: ترکمنستان با توجه به ارجاع پرونده فروش گاز به ایران به داوری بین المللی، در چند سال گذشته سطح روابط تجاری خود را با وزارت نفت ایران کاهش داد، اما خوشبختانه در ماه های اخیر به این جمع بندی رسیده اند که داوری در این پرونده، مانع همکاری دو کشور نخواهد شد.

شهرام آدم نژاد معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و حسین سلاح ورزی نایب رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران هم در این اجلاس در سخنانی، از آمادگی بخش های متبوع خود برای حل و فصل موضوعات فی مابین با هدف ارتقای سطح روابط اقتصادی دو کشور خبر دادند.

وزرا و مسئولان ترکمنستانی عضو کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور هم هر یک در سخنانی، با اشاره به فرصت ها و مزایای اقتصادی ترکمنستان از آمادگی این کشور برای گسترش همکاری با جمهوری اسلامی ایران خبر دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گسترش همکاری های اقتصادی تهران - عشق آباد

گسترش همکاری های اقتصادی تهران - عشق آباد