مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 مهر 1398 ساعت 09:252019-10-15سياسي

خط مشی 10 ساله کشور در حوزه سیلاب ها مشخص شد


رییس کارگروه محیط زیست هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب ها، نقش محیط زیست در کنترل سیلاب ها را بسیار موثر عنوان کرد و گفت: بر اساس گزارش تهیه شده مشخص شد اگر به موضوع حفظ محیط زیست و همچنین تالاب ها توجه شود، - علاوه بر حفظ آب از وقوع سیل و همچنین خسارت های مالی زیاد جلوگیری می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر غلامرضا مکنون رییس کارگروه محیط زیست هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب ها در نشست خبری امروز که به منظور ارائه گزارش اولیه سیلاب ها در ساختمان مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد، این گزارش را علمی و بی طرفانه توصیف کرد و گفت: گزارش نهایی سیلاب های اخیر خط مشی کشور را در حوزه سیلاب ها و محیط زیست برای 10 سال آینده مشخص می کند.

وی در ادامه تصریح کرد: در کارگروه محیط زیست بررسی سیلاب های اخیر ما عوامل محیطی پیشگیری از بروز سیل را مورد بررسی قرار دادیم و به این نتیجه رسیدیم که تالاب ها و محیط زیست هم می توانند نقش موثر و کلیدی در پیشگیری از وقوع سیل داشته باشند.

در واقع تالاب ها به دلیل ویژگی هایی که دارند می توانند هم آب را جذب کنند و هم در حفظ آب نقش داشته باشند.

مکنون خاطر نشان کرد: با توجه به این که در استان گلستان سه تالاب بزرگ وجود داشت، اگر این تالاب ها حفظ می شدند، می توانستند در جذب و حفظ آب همانند مخازن سد عمل کنند و آب ها را ذخیره کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خط مشی 10 ساله کشور در حوزه سیلاب ها مشخص شد

خط مشی 10 ساله کشور در حوزه سیلاب ها مشخص شد