مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 مهر 1398 ساعت 07:432019-10-15اقتصادي

انرژی در ایران تا چهار رقم قد می کشد


ظرفیت نیروگاه های تجدیدپذیر با افزایش دو برابری نسبت به سال گذشته از مرز 840 مگاوات گذشته است و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، ظرفیت انرژی های پاک کشور تا پایان امسال به 1000 مگاوات و تا پایان دولت دوازدهم به 4000 مگاوات خواهد رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ایران کشور پر پتانسیلی از لحاظ انرژی های نو همچون انرژی های خورشیدی و بادی بوده و پرونده استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در ایران از سوی دولت به صورت جدی درحال پیگیری است.

تخمین زده می شود با شرایط فعلی بین 15 تا 20 هزار مگاوات ظرفیت قابل نصب نیروگاه های بادی که صرفه اقتصادی دارند، در ایران وجود داشته باشد.

این ظرفیت در رابطه با انرژی خورشیدی به مراتب بالاتر است، چون نیروگاه های خورشیدی محدودیت نیروگاه های بادی را ندارند و در بیش تر نقاط کشور قابلیت نصب نیروگاه خورشیدی تاکنون از منابع تجدیدپذیر حدود سه میلیارد و 566 میلیون کیلووات ساعت، انرژی تولید شده که این میزان تولید برق توانسته از انتشار حدود دو میلیون و 461 هزار تن گاز گلخانه ای در کشور بکاهد.

این میزان تولید انرژی های نو باعث شده بیش از یک میلیارد مترمکعب از مصرف سوخت های فسیلی در ایران کاسته و بیش از 785 میلیون لیتر در مصرف آب نیز صرفه جویی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انرژی در ایران تا چهار رقم قد می کشد

انرژی در ایران تا چهار رقم قد می کشد