مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 مهر 1398 ساعت 06:112019-10-15پزشكي

لزوم توسعه فرهنگ حفاظت از جنگل های هیرکانی


یک کارشناس جنگل شناسی و اکولوژی جنگل گفت: برای حفاظت از جنگل های هیرکانی باید فرهنگ آن را در جامعه توسعه داد.

- جلیل کرمی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در دهه اخیر شیوع بیماری های درختان جنگلی مانند مرگ ناگهانی بلوط، مرگ نارون، بلایت، شب پره شمشاد و بیماری ذغالی در سطح جنگل های جهان روز به روز بر سطح نگرانی ها در ارتباط با شیوع بیماری ها و چگونگی اثرگذاری آن ها بر اکوسیستم های جنگلی افزوده است، اظهار کرد: اگر چه مطالعات کمتری روی بیماری های درختان جنگلی انجام شده است اما با توجه به اهمیت و نقش جنگل ها در حیات انسان، این بیماری ها نیز به همان اندازه بیماری های انسانی و حیوانی مخرب هستند.

وی تصریح کرد: به طور عمده همراه با افزایش جمعیت بشر و مسافرت های متعدد و تجارت های بین المللی رو به رشد، ظهور بیماری های گیاهی نیز در حال افزایش است.

این کارشناس جنگل شناسی و اکولوژی جنگل خاطرنشان کرد: با این وجود در سال های اخیر اثرات ناشی از تغییرات آب و هوا و شیوع آفات و بیماری ها بر اکوسیستم های جنگلی به اصلی ترین چالش پیش روی محققان این حوزه تبدیل شده است.

کرمی با اشاره به اینکه افزایش درجه حرارت و تغییرات آن باعث تشدید حوادثی مانند سیلاب، خشکسالی و شیوع آفات و بیماری در جنگل شده است، گفت: این عوامل می توانند باعث تغییرات غیرقابل پی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم توسعه فرهنگ حفاظت از جنگل های هیرکانی

لزوم توسعه فرهنگ حفاظت از جنگل های هیرکانی