مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 مهر 1398 ساعت 04:472019-10-15اقتصادي

افزایش برداشت زعفران در خراسان شمالی تا سقف 18 تُن


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از پیش بینی افزایش برداشت زعفران در استان خبر داد و گفت: بالغ بر 18 تن زعفران در خراسان شمالی برداشت می شود.

- محمدجواد تشکری در مصاحبه با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به آخرین وضعیت کشت زعفران در خراسان شمالی اظهار کرد: سال 97 خراسان شمالی قریب به 15 تن تولید زعفران داشته که پیش بینی می شود طی آبان ماه امسال تقریباً 18 تن زعفران از زمین های کشاورزی استان برداشت شود.

وی افزود: سطح کشت زعفران در خراسان شمالی طی 10 سال گذشته با توجه شرایط اقلیمی و کمبود آب و مسائل اقتصادی رو به رشد بوده و کشاورزان شهرستان های فاروج، شیروان و اسفراین استقبال خوبی کردند که سطح کشت زعفران طی 3 سال اخیر از 2 هزار و 751 هکتار به 3 هزار و 650 هکتار رسیده و سالانه 400 الی 600 هکتار به کشت زعفران استان افزوده می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: شهرستان فاروج در سال گذشته با کشت 2 هزار و 28 هکتار  زعفران رتبه نخست را بین شهرستان های استان کسب کرده است.

وی به میزان کشت زعفران در شهرستان های دیگر استان اشاره کرد و افزود: شهرستان شیروان با کشت 498 هکتار و شهرستان اسفراین با کشت 278 هکتار در رتبه های بعدی کشت زعفران در استان قرار دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش برداشت زعفران در خراسان شمالی تا سقف 18 تُن

افزایش برداشت زعفران در خراسان شمالی تا سقف 18 تُن