مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 مهر 1398 ساعت 14:502019-10-14اقتصادي

صادرات 70 میلیون تن کالا در نیمه نخست امسال


در 6 ماهه نخست امسال، 70 میلیون تُن کالا به کشور ها صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 22 درصد رشد داشته است.

- ، آقای مهدی میراشرفی با اشاره به انجام تشریفات خروج موقت خودرو ها از کشور از یک ماه قبل افزود: از هموطنان درخواست داریم کسانی که برگه خروج موقت سواری از گمرک را دارند اگر کشور عراق به دلیل ترافیک از ورود خودرو آن ها ممانعت می کند اصلا اصرار به ورود نداشته باشند، چون این ممانعت عمدتا برای مدیریت جمعیت است.

وی اضافه کرد: در خصوص ورود و خروج ارز و سایر کالا های ممنوعه، اطلاع رسانی شده و زائران بدون گزارش مشکلات، در حال خروج هستند.

رییس کل گمرک ایران گفت: بدخواهان این کشور فکر می کردند با تحریم های ظالمانه می توانند این کشور را محدود کنند، هر چند تروریسم اقتصادی آمریکا شاید آسیبی به بخشی هایی از اقتصاد وارد کنند، اما این کشور آنقدر بضاعت دارد که رشد 22 درصدی صادرات در مقایسه با سال گذشته را رقم بزند.

میراشرفی با اشاره به ارزش 20 میلیارد و 900 میلیون دلاری صادرات غیرنفتی افزود: همچنین 16 میلیون تُن واردات کالا به ارزش 21.

3 میلیارد دلار داشتیم.

وی خبر داد: از 16 میلیون تُن کالای وارداتی، 10 میلیون تُن کالای اساسی و همچنین 6 میلیون تُن نیز مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید بوده است؛ خوشبختانه واردات کشور به سمت کالا های اسا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات 70 میلیون تن کالا در نیمه نخست امسال

صادرات 70 میلیون تن کالا در نیمه نخست امسال