مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 مهر 1398 ساعت 11:292019-10-14اقتصادي

انتخاب شهرستان خوروبیابانک به عنوان پایلوت محرومیت زدایی اصفهان


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: محرومیت زدایی و اشتغالزایی با هدف مهاجرت معکوس از اقدامات مهم توسعه روستایی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الله غلامی، ظهر دوشنبه در نشست خبری به مناسبت روز ملی روستا و عشایر با اشاره به اینکه 26 درصد جمعیت کشور ساکن روستا هستند و در چهار دهه گذشته با کاهش جمعیت روستایی مواجه بودیم اظهار داشت: اشتغالزایی روستایی و مهاجرت معکوس از اولویت های توسعه روستایی است؛ با توجه به نرخ رشد جمعیتی در کشور نزدیک به 30 درصد جمعیت کلانشهرها حاشیه نشین هستند.

وی افزود: 80 درصد جمعیت حاشیه نشین کلانشهرها مهاجران روستایی هستند که این امر آسیب های اجتماعی و اقتصادی به همراه دارد.

حمایت از مشاغل مکمل روستایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به تخصیص اعتبارات ملی و استانی در توسعه روستایی ادامه داد: علاوه بر حمایت از مشاغل دامپروری و کشاورزی که مشاغل اصلی روستایی است، حمایت از مشاغل مکمل مانند صنایع دستی و بوم گردی ها می تواند اختلاف درآمد مشاغل روستایی و شهری را کاهش دهد.

اشتغالزایی کامل در روستاهای شهرستانهای تیران و کرون، دهاقان و آران و بیدگل وی با تاکید بر شعار ماندگاری روستاییان در روستا تصریح کرد: تسهیلاتی در جهت ساخت و ساز مسکن در روستاها در نظر گرفته شده است و ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتخاب شهرستان خوروبیابانک به عنوان پایلوت محرومیت زدایی اصفهان

انتخاب شهرستان خوروبیابانک به عنوان پایلوت محرومیت زدایی اصفهان