مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 مهر 1398 ساعت 07:552019-10-14اقتصادي

افزایش چهار برابری ظرفیت بندر چابهار


​ با اجرای مرحله نخست طرح توسعه بندر چابهار ظرفیت بارگیری این بندر چهار برابر افزایش یافته است - به گزارش سایت قطره و به نقل از؛ محمد راستاد در نشست تخصصی توسعه بندر چابهار اظهار داشت: تنها بندری که در کشور قابلیت پذیرش کشتی های اقیانوس پیما خارج از خلیج فارس را دارد بندر چابهار است.

وی افزود: این بندر قابلیت پذیرش کشتی ها تا ظرفیت 100 هزار تن را یافته است و با توجه به اینکه حمل و نقل در احجام بالا در دنیا بسیار متداول شده است این موضوع امری حیاتی برای این بندر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: محدود بازار این بندر بسیار گسترده است از یکسو کشور های ساحلی اقیانوس هند و کشور های شرق آفریقا و برخی کشور های جزیره العرب و از سوی دیگر افغانستان و کشور های آسیای میانه محدود بازاری بسیار وسیعی را برای این بندر ایجاد کرده اند.

راستاد با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای الحاق این بندر به منطقه آزاد اظهار داشت: مذاکرات بسیار خوبی صورت گرفته تا این بندر با توجه به مجاورت با منطقه آزاد به این منطقه بپیوندد.

وی گفت: اقدامات گسترش ظرفیت نیز در این بندر قابل توجه است به طوری که ظرف کمتر از دو سال با اجرای مرحله نخست طرح توسعه بندر چابهار ظرفیت آن افزایش چهار برابری داشته است و این بندر دیگر یک بندر فصلی نیست بلکه در تمام طول سال می تواند به کشتی ها خدمت رسا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش چهار برابری ظرفیت بندر چابهار

افزایش چهار برابری ظرفیت بندر چابهار