مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 مهر 1398 ساعت 06:542019-10-14فناوري

هشدار درباره کلاهبرداری تماس تلفنی ناخواسته


مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری با هشدار درباره کلاهبرداری تماس تلفنی ناخواسته با خارج از کشور، گفته است: مشترکین تلفن همراه باید مراقب تماس با شماره های ناشناس و کلیک روی لینک های ناشناس باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در سالیان اخیر مشکلی با نام Wangiri Fraud یا Wangiri Scam برای اپراتورها به وجود آمده است که در آن مهاجم یکسری شماره های ویژه یا پرمیوم (premium) تهیه و از آن ها بصورت رندوم به شماره های سراسر دنیا تماس هایی را برقرار و بلافاصله قطع می کند تا یک تماس از دست رفته (Missed Call) در گوشی قربانی مشاهده شود.

شماره های پرمیوم شماره هایی هستند که جهت ارائه سرویس خاصی ایجاد شده اند و هزینه ی تماس با آن ها بیش تر از حالت معمولی است.

تعداد زیادی از مشترکان تلفن همراه عادت دارند پس از هر تماس ناموفق، اقدام به برقراری تماس با فرد تماس گیرنده کنند؛ به دلیل آن که این تماس ها از سرشماره های بین المللی برقرار می شود، به محض تماس هزینه های سنگینی به مشترک ایرانی تحمیل می شود.

همچنین با توجه به قرار گرفتن در آستانه اربعین و حضور بسیاری از زائران در عراق، اگر منتظر تماس آشنایان و نزدیکان خود که به زیارت اربعین رفته اند، هستید، کد عراق که 964+ است را به یاد داشته باشید و با توجه به سوءاستفاده مهاجمان از این موضوع توصیه می شود تا زمان اطمینان از شما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار درباره کلاهبرداری تماس تلفنی ناخواسته

هشدار درباره کلاهبرداری تماس تلفنی ناخواسته