مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 مهر 1398 ساعت 11:292019-10-13دانش

سهمیه های تعیین شده در کنکور با فضای رقابت علمی مغایرت دارد


معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در فرایند انتخاب رشته دانش آموزان، سهمیه های تعیین شده با فضای رقابت علمی مغایرت ایجاد می کند، - بیان کرد: عدالت آموزشی یک موضوع مهم در فرآیند اموزش است که متاسفانه با اعمال سهمیه ها این موضوع تحت پوشش قرار می گیرد .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر اعتضاد رضوی در نشست خبری با اشاره به اینکه دانشجو فرایند آموزشی را می تواند ارتقاء دهد و از بین دانشجویان نیز اساتید اینده تربیت می شوند ، خاطر نشان کرد: در بسیاری از نقاط دنیا دانشگاه ها به صورت مستقل فعالیت می کنند و اعضای هیات علمی را پذیرش و انتخاب می کنند.

وی با اشاره به اینکه براساس آمار جمع کثیری از داوطلبان سهمیه آزاد از رسیدن به مقاطع علمی که برای آنها تلاش کردند باز می مانند اما افرادی با رتبه های بسیار بالاتر با سهمیه، کرسی ها را دریافت می کنند که در اکثر اوقات توانایی علمی آن را ندارند، گفت: 60 درصد سهمیه پزشکی متعلق به افراد دارای سهمیه است و این موضوع امید به تحصیل و ارتقا را در بین جوانان از بین می برد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه 30 درصد سهیه بومی و30 درصد نیز مربوط به خانواده شاهد وایثارگر است و تنها 40 درصد برای افراد دارای سهیمه ازاد باقی می ماند، بیان کرد: در برخی از سهمیه رتبه بالای 5 هزار و برخی 100 هز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهمیه های تعیین شده در کنکور با فضای رقابت علمی مغایرت دارد

سهمیه های تعیین شده در کنکور با فضای رقابت علمی مغایرت دارد