مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 مهر 1398 ساعت 08:472019-10-13سياسي

مشکلات تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده


لایحه مالیات بر ارزش افزوده اختیارات شوراها و منابع درآمدی شهرداری ها را کاهش می دهد.

- مرتضی الویری رییس شورای عالی استان ها در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، در خصوص لایحه مالیات بر ارزش افزوده که در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، گفت: در این لایحه نباید اختیارات و منابع مالی مدیریت های محلی را کاهش دهند.

وی افزود: این لایحه با رویکرد تمرکز گرایانه دولت تدوین شده و در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی در مرحله بررسی است، ولی این لایحه باعث محدود کردن اختیارات شوراها در تعیین عوارض و از سوی دیگر منابع درآمدی شهرداری ها را کاهش می دهد.

رییس شورای عالی استان ها اظهار داشت: با تصویب لایحه قانون مالیات بر ارزش افزوده، شوراهای اسلامی به نهاد تشریفاتی تبدیل می شود و شهرداری ها و دهیاری ها با بحران مالی و توسعه شهری با رکود اقتصادی مواجه می شود.

الویری تاکید کرد: 80 درصد منابع درآمدی شهرداری ها از طریق مصوبات شوراهای شهر تامین می شود و در لایحه مالیات بر ارزش افزوده اختیار این نهاد محلی که از درون جوامع تشکیل شده است و دغدغه ارائه خدمات با کیفیت به شهروندان را دارد، محدود می شود.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات اقتصادی کشور بدون افزایش منابع درآمدی شهرداری ها و دهیاری ها از قانون مالیات بر ارزش افزوده، ارائه خدمات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکلات تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده

مشکلات تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده