مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 مهر 1398 ساعت 05:322019-10-13پزشكي

نقش مهم تشخیص اختلالات ژنتیکی در درمان ناباروری


بررسی اختلالات ژنتیکی تأثیر قابل توجهی در تعیین روش درمان ناباروری دارد و تشخیص آن ها به شدت حائز اهمیت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا، خانم دکتر مریم رفعتی عضو هیأت علمی پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن سینا با بیان اینکه برای تشخیص موارد ناباروری با علل ژنتیکی نخستین قدم دریافت مشاوره ژنتیک است افزود: در مشاوره ژنتیک، سوابق باروری زوج، موارد سقط مکرر، شکست مکرر لانه گزینی که بیمار ارائه می دهد، از نشانه های اولیه تشخیص ناباروری با علل ژنتیکی است.

وی افزود: در مرحله بعدی، آزمایش های ژنتیکی کمک کننده می باشند، بررسی تعداد و ساختار کروموزوم ها (کاریوتایپ) که نشان دهنده اختلالات کروموزومی است مهم ترین ابزار تشخیص ژنتیکی در زوج های نابارور است که اختلال آن از علل اصلی سقط مکرر و ناهنجاری های ژنتیکی است.

افرادیکه بررسی تعداد و ساختار کروموزوم ها (کاریوتایپ) ایشان دچار اختلال است در ظاهر ممکن است هیچ علامت بالینی نداشته باشند، ولی باروری ایشان با مشکل مواجه خواهد شد.

خانم دکتر رفعتی با بیان اینکه بررسی تعداد و ساختار کروموزوم ها (کاریوتایپ) بعنوان یک تکنیک پایه ای و ابتدایی در تشخیص های ژنتیکی است، به فناوری هایی مانند NGS اشاره کرد که امکان برر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش مهم تشخیص اختلالات ژنتیکی در درمان ناباروری

نقش مهم تشخیص اختلالات ژنتیکی در درمان ناباروری