مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 مهر 1398 ساعت 16:212019-10-09فرهنگي

قصه از جمله ابزارهای انتقال فرهنگ است


ناظر بیست و دومین جشنواره استانی قصه گویی خراسان شمالی گفت: بیان قصه ها یکی از قوی ترین ابزارهای انتقال فرهنگ ها است.

- فرهاد آقا بیگی در مصاحبه با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: امسال بیست و دومین جشنواره استانی قصه گویی خراسان شمالی در دو بخش قصه های صحنه ای و قصه های 90 ثانیه ای مردمی برگزار شد که بخش قصه های 90 ثانیه ای قصه های روزمره مردم است که بخش داوری این قصه ها به صورت مردمی انجام می شود.

وی در ادامه افزود: هدف از جشنواره پرورش و ارائه قصه های حرفه ای ها در بخش قصه های صحنه ای و در بخش قصه های 90 ثانیه ای به دنبال این هستیم که فرهنگ قصه گویی را در کشور نهادینه کنیم که این بخش توسط مردم اجرا می شود.

ناظر بیست و دومین جشنواره استانی قصه گویی خراسان شمالی بیان کرد: کیفیت قصه های خراسان شمالی خوب و در حال پیشرفت روبه جلو در حال حرکت است و در کانون ها این جشنواره ها بهانه ای برای بیان دوباره فرهنگ قصه گویی در جامعه است.

وی در ادامه افزود: با توجه به فرهنگ ناب و غنی که در کشور داریم و بیشتر این قصه ها با مضامین اخلاقی بیان شده است که این قصه ها به صورت نسل به نسل منتقل شده است.

آقا بیگی در انتها با اشاره به اینکه خراسان شمالی گنجینه فرهنگ ها است گفت: این استان گنجینه فرهنگ ها و معرفت ها است و از همه اقوام در این استان حضور دارند و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قصه از جمله ابزارهای انتقال فرهنگ است

قصه از جمله ابزارهای انتقال فرهنگ است