مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 مهر 1398 ساعت 13:352019-10-09بين الملل

تشکر امان از سوریه به خاطر آزاد شدن یک زندانی اردنی


وزارت خارجه اردن از مقامات دمشق به دلیل آزاد کردن یک شهروند اردنی بازداشتی در سوریه تشکر کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سفیان سلمان القضاه سخنگوی وزارت خارجه اردن از مقامات سوریه برای آزاد کردن یک نوجوان اردنی در روز سه شنبه و تحویل وی به خانواده اش تشکر کرد.

این مقام اردنی تصریح کرد: آزادی نوجوان اردنی پس از پیگیری های شدید توسط مرکز عملیات  وزارت خارجه و سفارت اردن در دمشق صورت گرفت  که منجر به آزادی این شهروند 14 ساله اردنی  شد و مقامات سوریه او را به یکی از اعضای خانواده اش در دمشق تحویل دادند.

القضاه از مقامات سوریه به دلیل همکاری مثبت در این زمینه قدردانی کرد و گفت که سفارت اردن در دمشق برای تأمین بازگشت شهروند نوجوان به اردن تلاش می کند.

مقامات اردنی یک ماه پیش هم از آزادی پنج نفر از شهروندان اردنی بازداشت شده در سوریه به دستور بشار اسد رییس جمهور این کشور خبر دادند.

روابط اَمّان و دمشق در ماه های اخیر روندی پرشتاب گرفته تا حدی که از دیدگاه کارشناسان سیاسی راه بازگشت روابط دو کشور به قبل از حوادت سال 2011، تقریبا هموار شده است.

اردن از ابتدای سال جاری میلادی سطح روابط دیپلماتیک خود با دمشق را ارتقا داد و یک دیپلمات را به عنوان کاردار سفارت اردن در دمشق تعیین کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکر امان از سوریه به خاطر آزاد شدن یک زندانی اردنی

تشکر امان از سوریه به خاطر آزاد شدن یک زندانی اردنی