مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 مهر 1398 ساعت 09:032019-10-09سياسي

ثبت مجموعه درختان کهنسال بافت تاریخی میامی در فهرست میراث ملی


مسؤول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میامی گفت: مجموعه درختان کهنسال بافت تاریخی این شهرستان در فهرست میراث طبیعی ملی کشور ثبت شدند.

- محمدصادق رضویان امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در میامی اظهار کرد: مجموعه درختان کهنسال بافت تاریخی شهرستان میامی در فهرست میراث طبیعی ملی کشور ثبت شدند و این درختان در فاصله کمی از آب انبار و کاروانسرای تاریخی، مسجد و عمارت آقایان و در ابتدای خیابان ولی عصر (عج) واقع شده اند.

مسؤول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میامی گفت: این درختان به شماره 545 در فهرست میراث طبیعی ملی کشور ثبت شده اند.

رضویان افزود: از دیرباز در کوچه باغات در کنار جوی های آب درختانی را می کاشتند تا هم محلی برای استراحت عابران و ساکنین باشد، هم آبی که جذب زمین می شود بیهوده تلف نشود، از این رو معمولاً درختانی که به آب فراوان برای رشد نیاز داشتند، مانند درخت چنار، توت و.

کاشته می شده است.

مسؤول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میامی گفت: این درختان در باور عمومی مردم شهر میامی دارای قدمت 200 - 300 ساله بر اساس سوابق هستند.

وی افزود: این درختان کهنسال با تنه ای قطور و استوار، شاخه گشوده، جلوه خاصی در بافت تاریخی شهر ایجاد کره اند و از اهمیت ویژه ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت مجموعه درختان کهنسال بافت تاریخی میامی در فهرست میراث ملی

ثبت مجموعه درختان کهنسال بافت تاریخی میامی در فهرست میراث ملی