مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 مهر 1398 ساعت 22:102019-10-08اقتصادي

توسعه پایدار روستایی و عشایری


معاون عمران و توسعه شهری وزیر کشور گفت: ایران بیش از 60 هزار روستا و آبادی دارد که جمعیت بهره بردار از برق روستایی آن، هم اکنون به 99 درصد و جمعیت برخوردار از آب آشامیدنی روستایی آن به 91 درصد رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، آقای جمالی نژاد در استودیو گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما به مقایسه وضع روستا ها و آبادی های کشور از سال 58 تاکنون پرداخت و افزود: در سال 58 حدود چهار هزار و 350 آبادی از برق برخوردار بودند که در حال حاضر این رقم به 57 هزار و 626 آبادی رسیده و جمعیت بهره بردار از برق روستایی 10 درصد بوده که هم اکنون به 99 درصد رسیده که در این میان جمعیت برخوردار از آب آشامیدنی روستایی حدود 3 میلیون و 275 هزار نفر است که در حال حاضر رشد 91 درصدی دارد.

آقای جمالی نژاد تصریح کرد: تعداد روستا های برخوردار از گاز فقط یک روستا بود که در حال حاضر به بیش از 38 هزار روستا رسیده و جمعیت برخوردار از گاز لوله کشی روستایی هم با رشد 86 درصد روبرو شده است و تعداد روستا های برخوردار از اینترنت هم 28 هزار و 132 روستا است.

آقای محمد امید معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری در سوی دیگر استودیو شرایط زیرساخت روستا ها را خوب عنوان کرد و افزود: در بسیاری از بخش ها به حدی رسیده ایم که در روستا های بالای 20 خانوار از همه امکانات اولیه بهره مند هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه پایدار روستایی و عشایری

توسعه پایدار روستایی و عشایری