مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 مهر 1398 ساعت 11:232019-09-25پزشكي

انجام بیش از 20 هزار مورد بازرسی از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: امسال بیش از 20 هزار مورد بازرسی از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن بین راهی رفسنجان وانار انجام شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، احمد جمالی زاده امروز سوم مهر ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی فعالیت های این نهاد در طول سال اظهار کرد: اجرای طرح بسیج نوروزی، بازدید و بررسی ها از مغازه ها و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در ماه های رمضان، محرم و صفر، بازدید از فرآوری پسته در ترمینال های ضبط و بررسی میزان سلامت و رعایت بهداشت دربرداشت پسته، نمونه برداری آب، کلرزنی آب ودیگر امور مربوط به این معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی می شود که در طول سال انجام می شود.

وی افزود: در زمینه برداشت پسته از انبار نگهداری پسته بازدید انجام می شود، انبار باید خنک و کاشی شده باشد و قابل شستشو باشد، حشرات در آن وجود نداشته باشد اگر نمناک و یا خیلی گرم باشد امکان رشد افلاتوکسین در آن وجود دارد و برای پسته مضر است.

رییس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان ادامه داد: کشاورزان ترجیحاً نخاله های پسته را در چاله ها دفن کنند، ما در طی برداشت پسته که در مهرماه و نیمه اول آبان است معمولا از هر ترمینالی دو مرتبه بازدید انجام واگر خطا و تخلفی رخ داد تذکر داده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام بیش از 20 هزار مورد بازرسی از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی

انجام بیش از 20 هزار مورد بازرسی از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی