مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 مهر 1398 ساعت 18:332019-09-23سياسي

رمز گشایی از طرح رییس جمهور تحت عنوان ابتکار صلح هرمز


در حالی که تنها چند روز تا سخنرانی حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان در سازمان ملل باقی مانده، رسانه های جهان با ارایه تحلیل های متعدد و متنوع گمانه زنی در مورد محتوای سخنان وی را آغاز کرده اند.

- رمز گشایی از طرح رییس جمهور تحت عنوان "ابتکار صلح هرمز" در حالی که تنها چند روز تا سخنرانی حسن روحانی، رییس جمهور کشورمان در سازمان ملل باقی مانده، رسانه های جهان با ارایه تحلیل های متعدد و متنوع گمانه زنی در مورد محتوای سخنان وی را آغاز کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از محورهای مهم سخنرانی رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل، چنان که وی در مراسم رژه سالگرد دفاع مقدس به ان اشاره کرد “طرح ائتلاف امید،ابتکار صلح هرمز” است.

اگرچه هنوز جزییات کاملی از محتوا و ابعاد این طرح ارایه نشده اما به نظر می رسد پیشنهادی که قرار است رییس جمهور با هدف ارائه سازوکار منطقه ای برای برقراری امنیت در خلیج فارس ارایه کند مستند به “بند 8 قطعنامه 598 شورای امنیت است.

در بند 8 این قطعنامه که بر اساس آن جنگ 8 ساله میان ایران و عراق به پایان رسید بر ایجاد ترتیبات امنیتی با مشارکت عراق و ایران و شش کشور حاشیه خلیج فارس زیر نظر سازمان ملل تاکید شده است.

در واقع طرح طرح ائتلاف امید، ابتکار صلح هرمز ایران حاوی چند محور کلیدی است: 1-حل چالشهای امنیتی منطقه مستل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رمز گشایی از طرح رییس جمهور تحت عنوان ابتکار صلح هرمز

رمز گشایی از طرح رییس جمهور تحت عنوان ابتکار صلح هرمز