مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 شهریور 1398 ساعت 17:032019-09-22پزشكي

دستیاران قانونا پزشک بوده و باید پاسخگو باشند


معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر ضرورت کسب صلاحیت ها و مهارت های لازم پزشکی توسط دستیاران در طول دوره آموزش، گفت: دستیاران از زمان آغاز دوره دستیاری در بیمارستان ها از نظر قانونی پزشک بوده و باید پاسخگوی رفتار و عملکرد خود باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر امیرمحسن ضیایی در مراسم استقبال از دستیاران جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن تاکید بر آموزش پزشکی مبتنی بر صلاحیت، تصریح کرد: آموزش و ارزشیابی استاندارد دانشگاه در دوره دستیاری باید مبتنی بر صلاحیت باشد، به عبارت دیگر دستیاران باید قبل از فارغ التحصیلی مهارت هایی همچون مراقبت استاندارد از بیمار، دانش پزشکی، رفتار حرفه ای، مهارت های ارتباطی و غیره را کسب کنند.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به ایمنی بیمار در محیط های بیمارستانی، اظهار کرد: در ارایه خدمات درمانی و ایمنی به بیمار زمان و رعایت عدالت اهمیت زیادی دارد و ارایه خدمات نباید به هیچ بهانه ای با تاخیر روبرو شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه رفتار حرفه ای در دوره بالینی جزو ملزومات دستیاران است، گفت: متاسفانه سیستم آموزشی ما در این حیطه ضعف هایی دارد که باید به سمت اصلاح آن حرکت کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستیاران قانونا پزشک بوده و باید پاسخگو باشند

دستیاران قانونا پزشک بوده و باید پاسخگو باشند