مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 شهریور 1398 ساعت 14:582019-09-21فناوري

iOS 13 حریم خصوصی کاربران آیفون را تهدید می کند!


کارشناسان امنیتی به تازگی از آسیب پذیری جدیدی که در نسخه جدید iOS 13 گوشی های آیفون کشف و اعلام شده است، سخن گفته و کاربران را از تهدیدهای آن مطلع کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بعد از آنکه روز پنج شنبه جدیدترین نسخه از سیستم عامل آی اواس (iOS 13) منتشر شد، برخی از کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه امنیت سایبری با انتشار گزارشی جدید اعلام کردند که آسیب پذیری و باگ موجود در آیفون های مجهز به این نسخه جدید به هکرها و مجرمان سایبری اجازه می دهد تا به اطلاعات شخصی و شماره تماس مخاطبین ذخیره شده آنها در گوشی قربانیان موردنظر دسترسی پیدا کنند.

آنها در این گزارش که در وب سایت CNN نیز آمده است، عنوان کرده اند که اپل از مشکل و ضعف امنیتی مذکور از ماه ژوییه سال جاری میلادی باخبر و مطلع بوده است ولی همچنان و کماکان به انتشار iOS 13 اصرار داشته است.

به نظر می رسد که مشکل امنیتی مذکور به هکرها و مجرمان سایبری امکان دسترسی به اطلاعات شخصی و شماره تماس مخاطبین آنها را بدون کسب اجازه و یا درخواست گذرواژه و تشخیص چهره هوشمند می دهد که این امر حریم خصوصی کاربران گوشی های آیفون را به شدت تهدید کرده و به مخاطره خواهد انداخت.

از آنجایی که امنیت سایبری و حفاظت از حریم خصوصی در سال های اخیر علی الخصوص کشورهای پیشرفته از اهمیت بالا و بخصوصی برخوردار شده است، به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

iOS 13 حریم خصوصی کاربران آیفون را تهدید می کند!

iOS 13 حریم خصوصی کاربران آیفون را تهدید می کند!