مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 شهریور 1398 ساعت 14:432019-09-21سياسي

کدام آثار همدان قابلیت ثبت جهانی دارد؟


معاون گردشگری میراث فرهنگی استان همدان گفت: اجلاس جهانی راه ابریشم زمینه را برای ثبت جهانی یکی از آثار تاریخی همدان هموار می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، منطقه همدان و نقل از کمیته اطلاع رسانی اجلاس جهانی راه ابریشم، علی خاکسار با بیان اینکه ایران به واسطه موقعیت خاص جغرافیایی و سوق الجیشی خود که در غرب آسیا داشته، رابط بین شرق و غرب بوده است، عنوان کرد: بر همین اساس تجار برای هر گونه تردد و مبادله ای از شرق به غرب و از غرب به شرق ناگزیر بودند از ایران عبور کنند چرا که محدودیت شمال را به واسطه وجود دریای خزر و سرزمین های صعب العبور سیبری داشتیم و از جنوب نیز آب های آزاد مانع بود بنابراین تمامی تبادلات اقتصادی و تجاری که باید از غرب به شرق و از شرق به غرب انجام می شد، ناگزیر از عبور ایران بود.

وی با بیان اینکه به همین علت ایران همیشه نقش اثرگذاری در توسعه اجتماعی و اقتصادی و مبادلات و ارتباطات تجاری داشته است، افزود: راه ابریشم که شاهراه اقتصادی بوده نیز از مسیر ایران عبور می کرده است.

راه شاهی نیز که پایتخت هخامنشی شوش را به سارد متصل می کرد برای عبور از فلات ایران به سمت شرق و پایتخت تابستانی هخامنشیان یعنی هگمتانه می آمد و از هگمتانه به سمت شرق و غرب عبور می کرد و به همین علت همدان یکی از شهرهای اثرگذار در محور جاده ابریشم بوده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام آثار همدان قابلیت ثبت جهانی دارد؟

کدام آثار همدان قابلیت ثبت جهانی دارد؟