مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 شهریور 1398 ساعت 12:382019-09-21اقتصادي

تکلیف برنج دپو شده در بنادر مشخص شد


مدیرکل دفتر برنامه ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: عملیات ترخیص برنج های متوقف شده در بنادر در هفته پیش رو آغاز خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا کلامی درباره میزان واردات برنج در سال گذشته و پیش بینی واردات در سال جاری گفت: بررسی ها نشان می دهد در سال گذشته 1.

5 میلیون تن برنج وارد کشور شده است و برنامه ریزی صورت گرفته بر واردات همین میزان برنج در سال جاری دلالت دارد.

وی با اشاره به اینکه بازار برنج در حال حاضر در شرایطی متعادل قرار دارد، در پاسخ به این سئوال که آیا در سال جاری ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت لغو شده است یا خیر؟ گفت: برای پاسخ به این سئوال باید به سابقه موضوع اشاره ای کنم.

کلامی در توضیح این مطلب اضافه کرد: اواخر سال 1397، قیمت برنح با رشدی غیرمنطقی روبرو شد از این رو ضرورت کنترل بازار مطرح شد، از سویی همواره طرف هندی، که عمده ترین صادرکننده برنج به ایران محسوب می شود، از ممنوعیت فصل برداشت سوء استفاده کرده و قیمت ها را در چهار ماه ابتدایی سال بالا می بردند.

وی گفت: در جلسات ستاد تنظیم بازار ضرورت پیشگیری از سوء استفاده های احتمالی مطرح و مقرر شد تدابیری به منظور ممانعت از پرداخت ارز بیشتر و خرید برنج با هزینه بالاتر اتخاذ شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکلیف برنج دپو شده در بنادر مشخص شد

تکلیف برنج دپو شده در بنادر مشخص شد