مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 شهریور 1398 ساعت 10:132019-09-21پزشكي

تاکیدات یک پزشک در خصوص تغذیه دانش آموزان در ایام مدارس


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با توجه به اتمام تعطیلات و شروع سال تحصیلی جدید برنامه روزانه دانش آموزان دچار تغییر می شود و این تغییر گاهی با بی اشتهایی در ساعات اولیه صبح و عدم علاقه به مصرف صبحانه همراه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، دکتر سید مهدی طباطبایی با تاکید بر اهمیت مصرف وعده صبحانه در سلامت جسم و روان دانش آموزان به والدین توصیه کرد از چند روز قبل از آغاز مدارس تمهیدات لازم در شروع خواب شبانه، تعداد ساعات خواب، ساعت بیدار شدن، مصرف صبحانه و میان وعده ها را پیش بینی کنند تا با مشکل خاصی مواجه نشوند.

وی در خصوص درشت مغدی ها هم گفت: کودکان درشت مغذی ها را هم باید به کفایت دریافت کنند تا ضمن تامین نیاز بدن، با توجه به افزایش فعالیت مغزی و نیاز به هوشیاری، نیاز به انرژی برای جست و خیز را هم تامین کند و از طرفی حس سیری طولانی تری ایجاد کند تا در ساعات درسی، دچار کمبود انرژی ،افت قند خون و گرسنگی که از عوامل کاهش یادگیری و عدم توجه به درس و کلاس نشود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: برای دستیابی به این اهداف، در سفره صبحانه باید مواد پروتیینی مثل تخم مرغ، شیر یا پنیر و سایر لبنیات و همچنین فیبر های غذایی که برای رشد کودک مفید بوده و به سیری طولانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکیدات یک پزشک در خصوص تغذیه دانش آموزان در ایام مدارس

تاکیدات یک پزشک در خصوص تغذیه دانش آموزان در ایام مدارس