مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 شهریور 1398 ساعت 22:332019-09-20سياسي

دیدار سفیر ایران در مینسک با دبیر دولت اتحاد


سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس ضمن دیدار و گفت وگو با «گریگوری راپوتا» دبیر دولت اتحاد (بین بلاروس و روسیه) در مینسک، درباره آخرین تحولات منطقه و چگونگی روند گسترش همکاری های چندجانبه به بحث و تبادل نظر پرداخت.

- سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس ضمن دیدار و گفت وگو با گریگوری راپوتا دبیر دولت اتحاد (بین بلاروس و روسیه) در مینسک، درباره آخرین تحولات منطقه و چگونگی روند گسترش همکاری های چندجانبه به بحث و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این دیدار راپوتا دبیر دولت اتحاد با اشاره به گسترش فرایند همکاری های منطقه ای در اوراسیا، موضوع تشکیل دولت اتحاد را به عنوان یکی از نمونه های موفق همکاری های راهبردی بین روسیه و بلاروس در فضای پس از اتحاد شوروی توصیف کرد.

مصطفی اویسی سفیر ایران در بلاروس نیز با ابراز خرسندی از توسعه هرچه بیشتر همکاری های چندجانبه در چهارچوب فرایند همگرایی منطقه ای در اوراسیا از جمله اتحادیه اقتصادی اوراسیا و طرح های کریدوری منطقه ای بر لزوم بهره وری ظرفیت های موجود در این حوزه تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، دولت اتحاد از ساختارهای منطقه ای بین روسیه و بلاروس محسوب می شود که به موجب معاهده بین دو کشور در 8 دسامبر 1999 در راستای تعمیق همگرایی در فضای پس از اتحاد جماهیر شوروی دنبال می شود و سال جاری م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار سفیر ایران در مینسک با دبیر دولت اتحاد

دیدار سفیر ایران در مینسک با دبیر دولت اتحاد