مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 شهریور 1398 ساعت 14:432019-09-19فناوري

فناوری نانو تازگی غذا ها را با گوشی هوشمند خبر می دهد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، دانشمندان در تحقیقات خود نشان دادند که نانوسیم به تنهایی می تواند کاربرد های بسیاری از جمله ارزیابی تازه بودن مواد غذایی، - دانشمندان با کمک نانوسیم، طیف سنجی را ابداع کرده اند که به زودی ما را قادر می سازد از طریق گوشی هوشمندمان از تازگی مواد غذایی با خبر شویم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، دانشمندان در تحقیقات خود نشان دادند که نانوسیم به تنهایی می تواند کاربرد های بسیاری از جمله ارزیابی تازه بودن مواد غذایی، کیفیت دارو ها یا شناسایی اشیای تقلبی از طریق دوربین گوشی های هوشمند داشته باشد.

بیشتر طیف سنج ها برای جداسازی نور به اجزای طیفی مختلف ساخته شده اند، ولی همیشه با چالش محدودیت ابعاد مواجه بوده اند؛ تاکنون کسی نتوانسته طیف سنجی به کوچکی یک سکه بسازد.

اما محققان دانشگاه کمبریج به تازگی موفق شده اند بر این چالش غلبه کنند و سیستمی را ابداع کنند که هزار برابر کوچک تر از طیف سنج های کنونی است.

این تیم تحقیقاتی که با محققان دانشگاه های بریتانیا، چین و فنلاند همکاری کرده اند، از یک نانوسیم استفاده کرده اند که ترکیب فلزی آن در طول سیم یکسان نبوده و همین امر موجب شده در مقابل طیف مریی نور، واکنش های رنگی مختلفی از خود نشان دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فناوری نانو تازگی غذا ها را با گوشی هوشمند خبر می دهد

فناوری نانو تازگی غذا ها را با گوشی هوشمند خبر می دهد