مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 شهریور 1398 ساعت 02:032019-09-18دانش

تولید ماده کیتوسان و بذر گیاهان زینتی خانواده کاکتوس در کشور


مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد گرگان از تولید کیتوسان به عنوان یک ماده استراتژیک توسط محققان این مرکز خبر داد و گفت: این ماده قبلاً از خارج کشور وارد می شد و تولید آن در داخل با توجه به قیمت بالای این ماده به ارزآوری کمک می کند.

- تولید ماده "کیتوسان" و بذر گیاهان زینتی خانواده کاکتوس در کشور مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد گرگان از تولید "کیتوسان" به عنوان یک ماده استراتژیک توسط محققان این مرکز خبر داد و گفت: این ماده قبلاً از خارج کشور وارد می شد و تولید آن در داخل با توجه به قیمت بالای این ماده به ارزآوری کمک می کند.

محمد تقی خیرآبادی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه مرکز رشد دانشگاه آزاد گرگان در زمینه گیاهان زینتی، گیاهان دارویی و فناوری اطلاعات فعالیت می کند، توضیح داد: در حال حاضر 8 واحد فناور در مرکز رشد مستقر هستند که از این تعداد 3 شرکت دانش بنیان شده اند.

وی یکی از محصولات شرکت دانش بنیان مستقر در این مرکز را کیتوسان ساخته شده از پوست میگوی وانامی موجود در مزارع میگوی گمیشان نام برد و گفت: جزو اولین تولیدکنندگان این ماده هستیم، در حالی که این ماده قبلاً از خارج وارد کشور می شد و به ازای هر کیلوگرم قیمتی بین 13 تا 14 میلیون تومان داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید ماده کیتوسان و بذر گیاهان زینتی خانواده کاکتوس در کشور

تولید ماده کیتوسان و بذر گیاهان زینتی خانواده کاکتوس در کشور