مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 شهریور 1398 ساعت 11:232019-09-18سياسي

تاثیر شعرهای عاشورایی محتشم در زنده نگه داشتن عاشورا


سرپرست مرکز نسخ خطی آستان قدس رضوی بر تاثیر مجموعه اشعار عاشورایی محتشم کاشانی در زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی سوزنچی امروز (27 شهریورماه) در آیین رونمایی یکی از قدیمی ترین نسخه های خطی کلیات محتشم کاشانی موجود در گنجینه رضوی که در موزه قرآن و هدایای مقام معظم رهبری برگزار شد، در خصوص دلیل رونمایی از آثار محتشم به جای آثار شهریار در روز شعر و ادب فارسی، اظهار کرد: به دلیل این که استاد شهریار نزدیک 30 سال است درگذشته اند، ما به دنبال این بودیم که مجموعه ای از دست خط ها و اشعار ایشان را اگر می توانیم بگیریم و به سازمان بیاوریم و بتوانیم مجموعه ای را متعلق به خود استاد شهریار داشته باشیم و امروز رونمایی کنیم.

وی ادامه داد: پیگیری هایی صورت گرفت اما متاسفانه آن طور که آگاه شدیم مجموعه باقی مانده از استاد شهریار به مجموعه داران شخصی یا حتی به خارج از ایران منتقل شده و نتوانستیم به آن ها دسترسی پیدا کنیم؛ به همین دلیل از استاد شهریار چیزی عاید ما نشد.

تنها کتابخانه شخصی استاد موجود بود که آن ها نیز فاقد هرگونه یادداشت، مهر و.

بودند.

قرآنی بود که گفته می شد استاد آن را مطالعه می کرده اما خیلی به صورت مکتوب سندیت نداشت و چیزی موجود نبود و مناسبتی با شعر و ادب فارسی نیز نداشت، بنابراین بحث استاد شهریا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر شعرهای عاشورایی محتشم در زنده نگه داشتن عاشورا

تاثیر شعرهای عاشورایی محتشم در زنده نگه داشتن عاشورا