مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 شهریور 1398 ساعت 03:232019-09-17اقتصادي

خطر حفظ اشتغال با اجرای طرح یارانه دستمزد


یک کارشناس بازار کار پیشنهاد کرد به جای اجرای طرح یارانه دستمزد ، حمایت از بنگاه ها در دستور کار قرار گیرد و معافیت های بیمه ای و مالیاتی برای کارفرمایان درنظر گرفته شود.

- یک کارشناس بازار کار پیشنهاد کرد به جای اجرای طرح "یارانه دستمزد"، حمایت از بنگاه ها در دستور کار قرار گیرد و معافیت های بیمه ای و مالیاتی برای کارفرمایان درنظر گرفته شود.

حمید حاج اسماعیلی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد:در شرایطی که بیش از 95 درصد نیروهای کار در کشور قراردادی هستند طرح هایی مثل یارانه دستمزد به بازار کار لطمه می زند.

چون در زمانی که تعادل در بازار کار از نظر عرضه و تقاضا وجود ندارد، کارفرمایان برای گرفتن 30 درصد یارانه دستمزد اقدام به جذب نیروی کار جدید می کنند.

وی ادامه داد: شخصا نسبت به تخصیص اعتبار نقدی به بنگاهها و افراد مخالفم و تجربه دو دهه گذشته نشان داده این روشها روشهایی است که به توسعه بازار کار منجر نمی شود.

از آنجا که نظارتها و مکانیسم های نظارتی در کشور ما دقیق نیست معمولا این قبیل کارها با انحراف همراه است و می تواند مشکلات زیادی را در بازار کار و برای منابع کشور ایجاد کند لذا توزیع پول چه به صورت یارانه، چه به شکل کمک یا دستمزد به کارگران و کارجویان و فارغ التحصیلان اثرمثبتی در بازار کار نمی تواند داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر حفظ اشتغال با اجرای طرح یارانه دستمزد

خطر حفظ اشتغال با اجرای طرح یارانه دستمزد