مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 شهریور 1398 ساعت 12:182019-09-17فرهنگي

ماجرای درخت خوشبختی که منبع الهام کیارستمی بود + تصاویر


«منبع الهام عباس کیارستمی در تصاویری که ماندگار کرده درختی در دماوند است، در حالی که درختِ فیلم «خانه دوست کجاست» این کارگردان فقید در روستای کوکر گیلان است که هر کدام را به صورت مستقل در فهرست آثار ملی می توان ثبت کرد.

- این تصاویر توسط ساسان توکلی فارسانی در اختیار میراث فرهنگی دماوند قرار گرفته است منبع الهام عباس کیارستمی در تصاویری که ماندگار کرده درختی در دماوند است، در حالی که درختِ فیلم خانه دوست کجاست این کارگردان فقید در روستای کوکر گیلان است که هر کدام را به صورت مستقل در فهرست آثار ملی می توان ثبت کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، برای نخستین بار خبر ثبتِ درختی متعلق به عباس کیارستمی پنجم تیر امسال و توسط مهدی شادی زاده - کارگردان فیلم مستند همراه با باد - در مراسم دیدار با عوامل فیلم صحبت شد: عباس کیارستمی سال های بسیاری از تک درختی نزدیک دماوند عکاسی کرده است.

این درخت با نام عباس کیارستمی مانوس شده و از آنجا که حافظه تاریخی ما کوتاه است باید یک سری اتفاق ها ثبت شود.

خانم مهسا همتی طرحی برای ثبت تک درخت عباس کیارستمی ارائه داد، طرح را دنبال کردیم و با کمک آقایان علیرضا تابش و مهرشاد کاظمی، مراحل اداری آن پیش رفته و قرار است این تک درخت اواخر تیر ماه به عنوان یادبود آقای کیارستمی ثبت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای درخت خوشبختی که منبع الهام کیارستمی بود + تصاویر

ماجرای درخت خوشبختی که منبع الهام کیارستمی بود + تصاویر