مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 شهریور 1398 ساعت 12:132019-09-17پزشكي

راه اندازی هفت دفتر بانک خون بندناف


مدیر دفتر بانک خون رویان استان فارس از راه اندازی دفاتر بانک خون در شهرستان های کازرون و لارستان خبر داد و گفت: تا پایان مهرماه دفاتر بانک خون شهرستان های داراب و جهرم نیز راه اندازی می شود و امیدواریم تا پایان امسال دفاتر بانک خون شهرستان های فیروزآباد، - استهبان و لامرد هم راه اندازی شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدرضا شلیلی سه شنبه، 26 شهریور در جمع خبرنگاران هدف از راه اندازی دفاتر بانک خون در شهرستان های مختلف فارس را تسهیل دسترسی شهروندان به این امکان دانست و گفت: موضوع سلول های بنیادی و استفاده از آن چند سالی است که در کشور موردتوجه قرارگرفته و یکی از منابعی که می توان سلول های بنیادی را از آن استخراج کرد خون موجود در بند ناف نوزاد است که در درمان بسیاری از بیماری های بدخیم که منشأ خونی دارد مورداستفاده قرار می گیرد .

مدیردفتر بانک خون رویان استان فارس ادامه داد: شرکت فناوری بن یاخته های رویان، در تهران راه اندازی و دفاتر بانک خون نیز به تدریج در 31 استان کشور ایجاد شد و اکنون بیش از 115 هزار نمونه خون بند ناف مربوط به سراسر کشور در مرکز ذخیره سازی شده که بزرگ ترین ظرفیت سلولی در خاورمیانه است.

او با یادآوری اینکه دفتر بانک خون استان فارس سال 87 راه اندازی شد، گفت: طی این سال ها قریب به 11 هزار نمونه خون بندناف در فارس تهیه و در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی هفت دفتر بانک خون بندناف

راه اندازی هفت دفتر بانک خون بندناف