مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 شهریور 1398 ساعت 07:582019-09-17اقتصادي

پولسازی خانواده ای 35 نفره در «دورنیان»


به همت سازمان جهادکشاورزی استان همدان، تور رسانه ای برای بازدید از بزرگترین باغ های سیب استان ترتیب داده شد.

به همراه جمعی از خبرنگاران عازم شهر رزن شدیم، - از رزن 5 کیلومتر به سمت شمال استان حرکت کردیم و به شرکت کشاورزی برادران شیخلر رسیدیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، 35 پسر عمو، پدر و پسر و برادرزاده در کنار هم با کارگروهی 55 هکتار از دشت های رزن را به باغ های سیب پر محصول تبدیل کرده اند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان در این بازدید، سیب را به عنوان نخستین محصول تولید باغی در دنیا معرفی کرد و گفت: در استان همدان رتبه اول تولیدات کشاورزی متعلق به انگور است و سیب دومین محصول تولیدی و گردو و خرما به ترتیب در جایگاه های بعدی از نظر حجم تولیدات کشاورزی قرار دارند.

ماشالله مرآتی با اشاره به وجود دو نوع شیوه برای تولید سیب اظهار کرد: در شیوه پایه بذری که پس از 5 سال مزرعه به باردهی می رسد، میزان قابل توجهی آب صرف می شود و در نوع دوم تولید سیب که به عنوان شیوه پایه رویشی معروف است، میزان باردهی محصول بیشتر و مصرف آب کشاورزی کمتر است.

وی شیوه پایه رویشی یا پایه مالینگ را توضیح داد و افزود: این شیوه با عنوان پایه کوتاه نیز در میان کشاورزان شناخته شده است که موجب افزایش باردهی محصول تا 90 درصد و افزایش کیفیت سیب تولیدی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پولسازی خانواده ای 35 نفره در «دورنیان»

پولسازی خانواده ای 35 نفره در «دورنیان»