مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 شهریور 1398 ساعت 11:532019-09-15بين الملل

حریق در آمازون تهدیدی برای زیستگاه ماهی ها


کارشناسان هشدار دادند درصورتیکه آتش سوزی های جنگلی در آمازون به زیستگاه رودخانه ای آسیب وارد کند انواع گونه های ماهی ها با تهدید روبرو خواهند شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به گفته کارشناسان آتش سوزی های اخیر در منطقه آمازون تهدیدی برای گونه های مختلف ماهی هاست که برای بقا به زیستگاه های آبی و باتلاقی در جنگل ها وابسته هستند و در چنین وضعیتی احتمال از بین رفتن این گونه ها نیز وجود دارد.

آتش سوزی های اخیر در آمازون نه تنها توجهات بین المللی را به خود جلب کرد بلکه تاثیرات جنگل زدایی های فزاینده در این منطقه را آشکار ساخت.

این درحالیست که یکی دیگر از تاثیرات از بین رفتن مناطق جنگلی در آمازون مورد غفلت قرار گرفته و آن هم تاثیر این آتش سوزی ها بر سیستم رودخانه ها و ماهی های ساکن در آنهاست.

مناطق محدودی در جهان وجود دارند که حیات آبزی و جنگلی در کنار یکدیگر قرار می گیرند و یکی از این مناطق جنگل های آمازون است.

درحالیکه بزرگترین رودخانه جهان به لحاظ حجم آب در این منطقه قرار دارد حدود یک ششم از حوضه آمازون از زمین های باتلاقی پوشیده از جنگل تشکیل شده که برای دوره طولانی در سال سیلابی می شود و از مهم ترین گونه های ماهی در این منطقه حمایت می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حریق در آمازون تهدیدی برای زیستگاه ماهی ها

حریق در آمازون تهدیدی برای زیستگاه ماهی ها