مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 شهریور 1398 ساعت 10:032019-09-15پزشكي

اثربخشی واکسن های وارداتی بررسی می شود


رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: اثر بخشی یک واکسن در جوامع مختلف و با توجه به فاکتورهایی مثل سن، نژاد، تغذیه و .

متغییر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا ، علی اسحاقی اظهار کرد: اثرات واکسیناسیون بر تغییر الگوی پاسخ ایمنی و افزایش اثربخشی واکسن در ابعاد مختلف باید مورد توجه باشد.

وی ادامه داد: نوع پاسخ یک واکسن خاص در جوامع مختلف با هم تفاوت دارد و علاوه بر این، عواملی مانند روش فرمولاسیون واکسن، سن، نژاد و تغذیه نیز در کارایی واکسن ها تاثیر دارد و بررسی همه این عوامل به سادگی امکان پذیر نیست.

وی افزود: بررسی واکسن های وارداتی نیاز به تجهیزات و زیرساخت هایی دارد که در موسسه رازی با داشتن بخش هایی مانند فیزیک و شیمی، ایمونولوژی و کنترل کیفی، می توانیم ایمنی زایی واکسن های وارداتی را در ایران و جوامع مختلف بررسی کنیم.

رییس موسسه رازی از انجام پژوهش ها و آزمایش هایی در این مورد در موسسه خبر داد و گفت: در بررسی تاثیر واکسن بر سیستم ایمنی، لازم است مواردی همچون اجزای تشکیل دهنده و بازدهی واکسن بررسی شود که این موارد به ترتیب در بخش فیزیک و شیمی و کنترل کیفی موسسه رازی امکان پذیر است.

اسحاقی افزود: ایمنی زایی واکسن در محیط بدن از دیگر موارد موثر در بررسی واکسن محسوب می شود که با استفاده از دستگاه های جدید خریداری شده در موسسه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اثربخشی واکسن های وارداتی بررسی می شود

اثربخشی واکسن های وارداتی بررسی می شود