مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 شهریور 1398 ساعت 09:582019-08-24بين الملل

ترامپ با مداخله در مساله هنگ کنگ به دنبال امتیازگیری در مذاکرات تجاری با چین است


با ادامه اعتراضات در هنگ کنگ مشاوران دونالد ترامپ ظاهرا موفق شده اند او را متقاعد سازند مداخله بیشتر آمریکا در موضوع هنگ کنگ لازم و حتی در جنگ تجاری آمریکا با پکن سودمند است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه ایندیپندنت انگلیس در گزارشی در مورد تغییر رویکرد دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا برای افزایش مداخله اش در مساله اعتراضات در هنگ کنگ نوشته است: در روزهای اخیر دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا موضعش را در قبال ناآرامی های هنگ کنگ تغییر داده و تلاش کرده به ظاهر با معترضان دموکراسی خواه در این منطقه همبستگی نشان دهد.

این اتفاق بعد از آن افتاده که ظاهرا ترامپ این مساله را به عنوان یک اهرم احتمالی در مذاکرات تجاری با چین در نظر گرفته است.

مقامات دولت ترامپ تا چند وقت پیش اعتراضات هنگ کنگ را یک موضوع داخلی مرتبط با چین در نظر گرفته بودند و این مساله را لحاظ می کردند که موضوع این تظاهرات برای شی جینپینگ رییس جمهور چین و دیگر مقامات حزب کمونیست این کشور حساس است.

هر چند که تنش ها میان آمریکا و چین بالا گرفته و مذاکرات تجاری آنها به بن بست خورده اما دولت آمریکا معمولا تا پیش از این نسبت به موضوع هنگ کنگ تلاش داشت بی طرف عمل کند.

با این حال با ادامه یافتن اعتراضات معترضان هنگ کنگی مشاوران دونالد ترامپ او را متقاعد ساخته اند که مداخله بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترامپ با مداخله در مساله هنگ کنگ به دنبال امتیازگیری در مذاکرات تجاری با چین است

ترامپ با مداخله در مساله هنگ کنگ به دنبال امتیازگیری در مذاکرات تجاری با چین است