مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 شهریور 1398 ساعت 00:282019-08-23اقتصادي

وضعیت کشت خیار در کردستان


اواخر مردادماه عمده محصول خیار کردستان آماده ارسال به بازار می شود؛ اما در چند روز گذشته شایعاتی درخصوص پایین بودن قیمت خرید خیار و دور ریختن محصول از سوی کشاورزان مطرح شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محصول خیار یکی از محصولات مهم جالیزی کردستان است و زراعت این محصول در استان از لحاظ سطح زیر کشت پس از سیب زمینی در رتبه دوم، و از لحاظ تولید پس از سیب زمینی و گوجه فرنگی در رتبه سوم قراردارد.

با توجه به وجود خاک مرغوب و اقلیم مناسب، 87 درصد سطح زیرکشت خیار در شهرستان های قروه، دهگلان و کامیاران و مابقی آن در سایر شهرستان تابعه قرار دارد.

کشاورزان قروه ای بیشتر زمین های خود را به کشت خیار اختصاص داده اند.

اما طی هفته گذشته فیلمی در فضای مجازی پخش شد که نشان می دهد محصول خیار حاصل دسترنج کشاورزان به علت نبود بازار و قیمت پایین حدود 50 تومان دور ریخته شده است.

این در حالی است که هر ساله وزارت جهاد کشاورزی برای هر محصول با توجه به سرانه مصرف، نیاز صنعت داخلی و صادرات برنامه ریزی کشوری را در راستای تولید پایدار با ارتقای کیفیت و کاهش هزینه های تولید تنظیم و ابلاغ می نماید.

خالد جعفری، رییس سازمان جهاد کشاورزی در رابطه با این موضوع به ایسنا گفت: سطح زیر کشت خیار در استان کردستان سالانه حدود 2200 تا 2500 هکتار است که محصول تولیدی عمدتاً به تأمین خیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت کشت خیار در کردستان

وضعیت کشت خیار در کردستان