مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 شهریور 1398 ساعت 09:182019-08-23سياسي

پزشکی جنگ در یک نگاه


دشمن بعثی برخلاف معاهده های حقوق بشر در طول جنگ تحمیلی بیش از 200 پست امدادی و 150 اورژانس را مورد اصابت خمپاره های خود قرار داد.

آن ها حتی به پنج بیمارستان ایران به طور مستقیم حمله کردند؛ - به طور مثال در عملیات والفجر8 بیمارستان حضرت فاطمه (س) را مورد حمله با بمب های شیمیایی قرار دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امروز اول شهریور ماه در تقویم به عنوان روز پزشک نام گذاری شده است.

از همین رو جا دارد به پاس ایثار و فداکاری شهدا و ایثارگران جامعه پزشکی کشور که در دوران هشت دفاع مقدس با حضور خود در مناطق عملیاتی، پست های امدادی و بیمارستان ها، مرهمی بر جراحت رزمندگان و مردم عادی شدند یادی کنیم.

اگر بخواهیم تاریخچه مختصری از پیدایش و شکل گیری هسته اولیه بهداری رزمی داشته باشیم باید گفت که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تحرکاتی در غرب کشور علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران از سوی گروهک های کومله و دموکرات آغاز شد.

با توجه به حضور نظامی رزمندگان در غرب کشور، ضرورت احساس مراکزی با عنوان بهداری رزمی ایجاد شد تا به زخمی ها و رزمندگانی که در پی مبارزه با این گروهک های آشوب طلب مجروح می شدند رسیدگی کنند.

از همین رو هسته اولیه بهداری در دوران دفاع مقدس با مجاهدت های گروهی از پزشکان، پرستاران، امدادگران و دانشجویان پزشکی شکل شکل گرفت تا در آن شرایط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پزشکی جنگ در یک نگاه

پزشکی جنگ در یک نگاه