مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 مرداد 1398 ساعت 06:132019-08-21پزشكي

لزوم تدوین دو واحد درسی آشنایی با تاریخ پزشکی ایران


باید دانشجویان علوم پزشکی را از گرفتاری بی خویشتنی نجات دهیم و با مفاخر و مشاهیر تاریخ پزشکی ایران از جمله ابن سینا بیشتر آشنا کنیم.

- وزیر بهداشت گفت: باید دانشجویان علوم پزشکی را از گرفتاری بی خویشتنی نجات دهیم و با مفاخر و مشاهیر تاریخ پزشکی ایران از جمله ابن سینا بیشتر آشنا کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سعید نمکی در بازدید از موزه و مرکز اسناد و مطالعات علمی فرهنگی دکتر نورانی وصال شیراز،ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: باید تلاش کنیم که این موزه و مرکز اسناد ارزشمند بتواند با سایر موزه های به ویژه موزه تاریخ علوم پزشکی تهران اشتراک گذاری اطلاعات داشته باشد.

وی تصریح کرد: در محدوده استان فارس و استان های مجاورش، تعداد قابل توجهی کتب تاریخی و اسناد نزد مردم وجود دارد که می توان آنها را از طریق فراخوان جمع آوری و نگه داری کرد.

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر لزوم تدوین دو واحد درسی آشنایی با تاریخ بزرگان کشور برای تدریس در دانشگاه های علوم پزشکی، گفت: البته کتاب ها، رساله ها و اسنادی از ابوعلی سینا در سراسر دنیا وجود دارند که هنوز به زبان عربی هستند و باید آنها را به فارسی برگردانیم در حالیکه در کشورهای دیگر، شناخت بیشتری از ابوعلی سینا دارند بنابراین گردآوری تاریخ ابن سینا، خیلی مهم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم تدوین دو واحد درسی آشنایی با تاریخ پزشکی ایران

لزوم تدوین دو واحد درسی آشنایی با تاریخ پزشکی ایران