مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 مرداد 1398 ساعت 00:432019-08-20پزشكي

جزییات و نحوه تحویل داروهای بیماران خاص در درب منزل شان


رییس مرکز پیوند و بیماری های وزارت بهداشت جزییات اقدام دو مرحله ای وزارت بهداشت برای تسهیل ارائه داروهای بیماران خاص را تشریح کرد.

- دکتر مهدی شادنوش در گفت وگو با ایسنا، گفت: در حال حاضر در مرحله صدور حواله الکترنیکی برای داروهای پیوند و داروهای بیماران خاص هستیم که در تهران به طور کامل برای داروهای پیوند اجرایی شده و در زمینه برخی بیماری های خاص مانند ام اس و سرطان نیز در حال تکمیل است.

وی افزود: در گام اول روالِ کار به این صورت خواهد بود که بعد از تجویز نوع دارو و میزان آن از سوی پزشک، بیمار به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مربوطه مراجعه می کند و اطلاعاتش در سامانه ای ثبت می شود.

سپس نزدیک ترین داروخانه به محل زندگی یا کار بیماران تعیین می شود و می توانند از آن داروخانه، داروهایشان را دریافت کنند.

شادنوش ادامه داد: حال اگر دارو یا میزان آن دچار تغییر شود، صرفا با مراجعه بیمار به مسئول فنی داروخانه مربوطه، امکان تغییر در سامانه وجود دارد که بعد از تایید کارشناس مربوطه در دانشگاه، دستور جدید پزشک قابلیت اجرایی خواهد داشت.

این اقدام به ما کمک می کند که بدانیم در هر زمانی، در هر نقطه از کشور، چه بیمار خاصی با چه کد ملی، با چه دارو و به چه میزانی نیازمند دارو است و این باعث می شود که بتوانیم وضعیت دارو را مدیریت کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات و نحوه تحویل داروهای بیماران خاص در درب منزل شان

جزییات و نحوه تحویل داروهای بیماران خاص در درب منزل شان