مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مرداد 1398 ساعت 16:232019-08-19اقتصادي

خود زنی ایرانی ها با مصرف بی رویه برق


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: فقط حدود 25 درصد برق تولیدی به دست مردم می رسد و 75 درصد آن به فرم های نامطلوب انرژی تبدیل می شود؛ - مصرف بی رویه از این میزان هم به معنی خود زنی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، لهونیان امروز 27 مردادماه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: حدود 85 درصد نیروگاه های ما از سوخت فسیلی استفاده می کنند و کمتر از 15 درصد از نیروگاه های برق آبی، که سدها هستند از آب استفاده می کنند و همچنین میزان انرژی های نو نیز کمتر از یک درصد است، این نشان می دهد که ما در این عرصه بسیار ضعیف هستیم و تا کنون اقدامی اساسی در این راستا صورت نگرفته است.

لهونیان با تاکید بر اینکه ورود به بخش انرژی های نو مستلزم ایجاد زیرساخت های قوی است، گفت: بخش عمده تولید ما از سوخت های فسیلی است و این در حالی است که سوخت های فسیلی رو به پایان بوده و منابع محدودی دارند و استفاده از آن ها اثرات منفی زیادی دارد.

مدیرعامل شرکت برق استان کردستان عنوان کرد: در سال 70 میلیارد متر مکعب گاز، 5 میلیارد لیتر گازوییل و 4 میلیارد لیتر مازوت برای تولید برق استفاده می شود و مجموع سوخت این منابع در نیروگاه ها تبدیل به برق می شود که فقط حدود 25 درصد برق تولیدی به دست مردم می رسد و 75 درصد آن به فرم های نامطلوب انرژی تبدیل می شود؛ مصرف بی رویه از این میزان هم به م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خود زنی ایرانی ها با مصرف بی رویه برق

خود زنی ایرانی ها با مصرف بی رویه برق