مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مرداد 1398 ساعت 13:232019-08-19دانش

ثبت اختراع نوآوری محققان دانشگاهی در حوزه نانوکامپوزیت با کاربری صنعتی


مس تقویت شده با نانولوله های کربنی (Al/Cu/CNT) به روش فرآیند نورد تجمعی (ARB) » توسط محققان دانشگاه سمنان با همکاری پارک علم و فناوری این دانشگاه ثبت اختراع شد.

- عکس تزیینی است نانوکامپوزیت آلومینیوم– مس تقویت شده با نانولوله های کربنی (Al/Cu/CNT) به روش فرآیند نورد تجمعی (ARB) توسط محققان دانشگاه سمنان با همکاری پارک علم و فناوری این دانشگاه ثبت اختراع شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، داود معروفی، مسئول مرکز مالکیت فکری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با اعلام این خبر گفت: این اختراع به همت دکتر احسان برهانی عضو هیات علمی دانشکده نانو فناوری دانشگاه سمنان، دکتر حسن عبدوس عضو هیات علمی پردیس علوم و فناوری های نوین، علی اکبر رستم نژاد، مجید ناصری و پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان به منظور بهبود خواص مکانیکی و الکتریکی در اداره کل مالکیت صنعتی و ثبت اختراع به شماره 98314 به ثبت رسید.

دکتر عبدوس در توضیح این اختراع گفت: در اختراع حاضر از لایه های فلز مس و نانولوله های کربنی به طور هم زمان برای بهبود خصوصیات مکانیکی و الکتریکی نانوکامپوزیت های زمینه آلومینیومی تهیه شده توسط فرآیند نورد تجمعی ( ARB ) استفاده شده است.

وی با بیان اینکه ورق های آلومینیومی حاصل به دلیل اعمال تغییر فرم دارای ساختار نانومتری و خصوصیات مکانیکی مناسب هستند، افزود: حضور فلز مس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت اختراع نوآوری محققان دانشگاهی در حوزه نانوکامپوزیت با کاربری صنعتی

ثبت اختراع نوآوری محققان دانشگاهی در حوزه نانوکامپوزیت با کاربری صنعتی